VEELGESTELDE VRAGEN
Wat is de werkwijze vooraleer ik aan de slag kan gaan?
In een eerste fase doorloop je een aantal selectie procedures. Uit de verschillende gesprekken wordt een grondige screening gemaakt. Als je voldoet aan onze kwaliteitsvoorwaarden word je verwelkomd binnen het SAPO-team. In een tweede fase is er een uitgebreid onthaal.
Eens ik aan de slag ben wordt ik dan verder begeleid?
Uiteraard word je als werknemer goed opgevolgd en vinden er regelmatig functioneringsgesprekken plaats. Hier wordt gepeild naar de jobtevredenheid.
Welk contract krijg ik?
Bij SAPO krijg je een contract onbepaalde duur.
Momenteel werk is als poetsvrouw in ‘het zwart’, maar ik zou liever werken met dienstencheques. Kan dit?
Natuurlijk kan dit. Wanneer je kiest voor het werken met dienstencheques, dan ben je in orde met je sociale zekerheid, krijg je jaarlijks vakantiegeld en kan je later ook genieten van een pensioen. Wij werken op een discrete manier en begeleiden je klanten graag bij de overstap naar het dienstencheque-systeem.
Mag ik aan de slag gaan bij familie?
Hierbij moet je opletten, want je mag geen bloed- of aanverwant zijn tot in de tweede graad of een lid van het gezin van de klant, noch dezelfde verblijfplaats hebben als de klant.
Heb ik recht op pauze?
Wij werken in blokken van 4u en daar is er dus geen pauze in voorzien, maar we raden aan de klanten aan om wel een pauze in te lassen van een vijftal minuten.
Ben ik verzekerd?
Ja, SAPO is verzekerd zowel in geval van schade als voor een arbeidsongeval.